الگوريتم برت گوگل

الگوريتم برت گوگل چيست و چگونه کار مي‌کند؟ از نظر بسياري از کارشناسان حوزه تخصصي هوش مصنوعي گوگل در حال حاضر قدرتمندترين و گسترده ترين هوش مصنوعي در دنيا به حساب مي آيد. تغييرات مداوم الگوريتم هاي گوگل به اين سايت کمک کرده است که دائما در جهت بهبود کيفيت نتايج سرچ و ارتقا کيفيت خدمات خود حرکت کند. 

الگوريتم برت BERT گوگل يکي از انقلابات صنعت سرچ هاي اينترنتي به حساب مي آيد که هدف آن بهتر کردن و با کيفيت کردن نتايج سرچ کاربران بوده است. اين الگوريتم که بر اساس هوش مصنوعي ارتقا يافته گوگل در حال گسترش است بزرگ ترين حرکت گوگل براي درک بهتر زبان گفتار نيز به حساب مي آيد تا از اين طريق درک گوگل به درک انساني نزديک تر شود.


الگوريتم برت BERT گوگل


کلمه BERT از عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers گرفته شده است و به يک مدل زباني اشاره مي‌کند. معني لغوي اين عبارت «ارائه‌ کدگذاري شده دو مسيره از انتقال‌دهنده‌ها» است. اين مدل زباني براي تشخيص معني صحيح کلماتي که چند ترجمه دارند، در جمله به کار مي رود.


اهداف مهم الگوريتم BERT


درک معناي کلمات در جمله


همان طور که مي‌دانيد کلمه شير داراي معاني متعددي در زبان فارسي است. قبل از آپديت برت اگر شما عبارت «چه شيري بخوريم؟» را جستجو مي‌کرديد، ممکن بود گوگل به عبارت «بخوريم» توجهي نکند و عکس‌ها و لينک‌هاي مربوط به شير باغ‌وحش را به ما نمايش دهد. اما بعد از آپديت برت گوگل متوجه عبارت «بخوريم» مي‌شود و نتايجي را به ما نشان مي‌دهد که حاوي شير خوردني است يا ارتباط نزديکي به آن دارد.


درک زبان محاوره


اگر چند سال پيش شما به صورت محاوره اقدام به سرچ در گوگل مي کرديد ممکن بود که گوگل به دليل درک ناقص از لغت محاوره نوشته شده نتواند نتايج مناسبي براي شما ليست کند اما با استفاده از الگوريتم برت اين امکان براي گوگل فراهم شده است جملات محاوره را درک کرده و بر اساس معناي واقعي آنها به شما نتايجي را نمايش دهد. براي مثال اگر شما عبارت (کدوم رستوران غذاش خوبه) را در گوگل جست و جو کنيد، گوگل دقيقا مطالبي رو براي شما نمايش ميده که درباره کيفيت غذاي رستوران ها هست.


درک غلط هاي املايي


غلط املايي در تمام زبان ها يک امر رايج است. حال اين غلط ها مي تواند به صورت سهوي اتفاق بيفتد يا به دلي عدم وجود دانش کافي کاربران در خصوص موضوعي خاص باشد. الگوريتم برت به گوگل کمک مي کند که در ک بهتري از غلط هاي احتمالي در کلمات مختلف داشته باشد تا نتايج بهتري به کاربر نمايش داده شود. اين الگوريتم ابتدا براي زبان انگليسي راه اندازي شد و در طول زمان به تعداد زبان هاي مورد استفاده آن افزوده شد و امروز 72 زبان را پوشش مي دهد.


سئو بر اساس الگوريتم BERT


آقاي دني ساليوان يکي از افراد تيم گوگل در صفحه توييتر خود نوشته که با وجود اضافه شدن الگوريتم برت نيازي به سئوي هيچ محتوايي از وب‌سايت‌ها وجود ندارد. بلکه اين الگوريتم صرفاً فهم گوگل را از عبارات جستجويي زيادتر مي‌کند و تمرکز آن بر بهبود تجربه جست‌وجو است. بنابراين قواعدي براي سئوي اين الگوريتم وجود ندارد.


نکته پاياني


سئو سايت هر روز با پيچيدگي هاي جديد روبرو مي شود و با هوشمند شدن الگوريتم هاي گوگل امکان استفاده از ترفند هاي قديمي در جهت بهبود رتبه يک سايت از بين مي رود. در حال حاضر دو موضوع مهم براي سئو هر سايتي وجود دارد يکي طراحي سايت اصولي بر اساس استانداردهاي کد نويسي و دوم توجه ويژه به توليد محتواي غني و با کيفيت. در خصوص 

طراحي سايت بر اساس استاندارد هاي روز دنيا توصيه مي کنم که مقالات 

طراحي سايت شرکتي و 

طراحي سايت فروشگاهي شرکت طراحي سايت پيام آوا را مطالعه کنيد

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
عکس آقای خامنه ای

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

توليدي سطلهاي پلاستيکي ۲۰ ليتري فروشگاه اينترنتي آريا ايمن easyapply وبلاگ کافی شاپ و کافه داری نابي SURFIRAN - Iran Tours حضور هدفمند اناگرام در کسب و کار دزدگیر و ردیاب دارایی و اموال آرا سیستم مجله دلتا